W poniedziałek, 4 października 2021, na stronie gov.pl opublikowano Komunikat nr 13 Ministra Zdrowia w sprawie uznania szczepienia przeciwko COVID-19 wykonanego poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej oraz wydania Unijnego Certyfikatu COVID-19 (UCC).

Od 30 września 2021 r. możliwe jest uzyskanie Unijnego Certyfikatu COVID-19 dla osób, które przyjęły jedną lub dwie dawki szczepienia przeciwko COVID-19 poza granicami kraju szczepionką, dopuszczoną do obrotu na terytorium Unii Europejskiej – informuje Minister Zdrowia.

Każdy obywatel RP oraz cudzoziemiec, uprawniony do udziału w Narodowym Programie Szczepień, może zgłosić się do wybranego punktu szczepień w Polsce, w celu wprowadzenia do krajowego systemu ewidencji szczepień szczepienia, dokonanego za granicą. Wprowadzenie tej informacji do systemu umożliwi automatyczne wygenerowanie certyfikatu UCC po realizacji pełnego cyklu szczepienia, czyli po przyjęciu dwóch dawek. Unijny Certyfikat COVID-19 będzie dostępny do pobrania z Internetowego Konta Pacjenta oraz aplikacji mobilnych „mObywatel” lub „mojeIKP”.

Warunki uzyskania UCC

Warunkiem uznania szczepienia, dokonanego poza granicami Polski, jest dostarczenie do wybranego punktu szczepień trzech dokumentów:

  • certyfikatu lub zaświadczenia, potwierdzającego przyjęcie szczepienia przeciwko COVID-19 poza granicami kraju (oryginał i kopia);
  • tłumaczenie tego dokumentu na język polski przez tłumacza przysięgłego;
  • oświadczenie osoby zainteresowanej lub jej przedstawiciela ustawowego zawierające zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wzór oświadczenia jest dostępne do pobrania na stronie gov.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Wpisz swoje imię tutaj